Bij PEC Zwolle sponsort een uitvaartorganisatie de dode spelmomenten. Een paar keer per wedstrijd als de bal uit het spel is, moet de stadion speaker roepen: dit dode spelmoment wordt u aangeboden door Kameleon Uitvaartzorg in Zwolle. Hoe bedenk je het! Om het na een doodschop ook om te laten roepen, vonden ze zeker iets te ver gaan, want dan hoor je ze niet.
Ik zie ineens legio kansen voor bedrijven om zich zo te profileren bij een groot publiek:
- Wat een slechte vrije trap. Leer echt hard trappen bij Karateschool Dikke Lip.
- Een bal die de paal schampt: Deze knal op het houtwerk laat geen sporen na dankzij CetaBever.
- Als een speler geblesseerd op het veld ligt, kan het Kruidvat ‘Kusje er op‘ laten omroepen.
- En na een elleboogje in het veld volgt een sponsorboodschap van Honig.
Zou dit iets voor de schaatssport zijn? Daar stoppen sponsors Activia en TVM er immers mee. Ruimte dus voor nieuwe geldschieters. En het barst in het schaatsen van de momenten om er wat teksten door heen te gooien. Helemaal op de doodsaaie 10km. Daar zou je één grote sponsortocht van kunnen maken. Ik hoor de stadion speaker in Heerenveen al roepen:
- Wat een bocht! Zo, en nu een Bavaria.
- Glijdt u minder goed? Koop Durex Play.
- Overstappen kunnen ze als de beste. Stapt u ook over naar de EON?
- Drieduizendsten tekort? Nu 10 procent korting op een penisverlening bij de Velthuis Kliniek.
Alles beter dan Kleintje Pils. Maar deze schijtlolligheid zou al heel gauw mijn grens bereiken. Bij PEC roepen ze daarom de uitvaartorganisatie maar maximaal 3 x per wedstrijd om. Dat zit al op het randje. Je moet er toch niet aan denken dat de Zwollenaren de komende weken nog 2 of 3 van dat soort sponsoren weten te werven.